We zijn in muziekstad Nashville! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hans,Jan,Bert en Jan - WaarBenJij.nu We zijn in muziekstad Nashville! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hans,Jan,Bert en Jan - WaarBenJij.nu

We zijn in muziekstad Nashville!

Door: Hans Jansen

Blijf op de hoogte en volg Hans,Jan,Bert en Jan

13 September 2014 | Verenigde Staten, Nashville

Eindelijk in Nashville!!

Het is de afgelopen dagen wat ons betreft, erg stil gebleven op ons blogje. Hopelijk heeft dat niemand verontrust. De reden is simpel: vanuit Washington was ons nieuwe reisdoel Nashville, een afstand van ongeveer 1200 kilometer. Dat betekende dat wij daarvoor een tweetal tussenstops nodig hadden. Oftwel 3 dagen van reizen, camping zoeken, eten, drinken en slapen. Met natuurlijk wél de nodige tussenstops in onze favoriete rustplaats: McDonalds!! Om twee redenen is dit ons favoriete café: de koffie smaakt daar nog het minst beroerd en er is (meestal) een redelijke internetverbinding. Die ene keer dat we het slecht troffen bij McDonalds omdat daar de internetverbinding was weggevallen, zaten we dan ook met de handen in het haar en elkaar dom aan te kijken met een blik van 'Wat doen we hier eigenlijk?' Over die internetverbindingen blijven wij ons verbazen, dat in het land waar het internet is uitgevonden de verbinding op campings en andere locaties uiterst slecht is of zelfs volkomen ontbreekt.
Maar goed, nu over onze belevenissen. Tijdens een tussenstop in Luray hebben we een gigantische druipsteen grot bezocht, met een totale ondergrondse lengte van wel 2 kilometer! Heel indrukwekkend. We zullen er wat foto's van plaatsen. Ook de reis langs de zogeheten Blueridge Parkway, door het Apalachen- gebergte, met mooie vergezichten, was heel indrukwekkend.
Gisteren, vrijdagavond, zijn we met een shuttlebusje Nashville in geweest. Fantastisch!! In het centrum van de stad ligt de Broadway. Over een lengte van zo'n 500 meter vind je er het ene café na het andere en overal werd live-muziek gespeeld! We waanden ons terug in de jaren 60 - 70. Echt genieten dus! Jan de Jong, met zijn dikke Canon + grote telelens op zijn buik, was duidelijk de meest populaire gast van de avond, want alle Nashville-vrouwen wilden door hem gefotografeerd worden.We hopten van café naar café, met natuurlijk wel als gevolg dat we vrijwel overal een Budweiser of een wijntje namen. Het zal duidelijk zijn dat we aan het eind van de avond in ons shuttlebusje rolden en bij aankomst op de camping bijna letterlijk op de knieën in de camper kropen. We zitten nu hier, de ochtend erna, met een glas jus d'orange wat wazig naar elkaar te kijken en moed te vergaren om zometeen weer downtown te gaan. Nu gaan we niet alleen de avond, maar de hele dag! Dit zal het uiterste vergen van onze conditie, dat beseffen we. Hoe dit afloopt en of het gelukt is, melden we in ons volgende verslagje!

• 13 September 2014 - 19:16

Hedy Timmerman:

Kom op mannen jullie kunnen het!

• 13 September 2014 - 20:33

A&G:

Blijft allemaal wel indrukwekkend en spannend. Wij blijven het met veel interesse volgen. Ook wat betreft de foto's.
    Wel raar wat het internet betreft. Het blijft daar een bijzonder land.
    Toch graag een paar foto's van de complete camper en ook van de binnenruimte.

• 13 September 2014 - 23:03

Yvonne S:

Goed om weer wat te horen van jullie! Wat heerlijk om in Nashville te zijn...ik zou het er voor over hebben om op m'n knieën de camper in te kruipen! Geniet van de muziek, mannen.

• 14 September 2014 - 01:28

Diana:

Haha, het is wel afzien zo te lezen. Maar jullie kunnen dit vast wel.
    Geniet van alles om je heen en dat gene wat je naar binnen werkt!!

Groetjes Diana

• 14 September 2014 - 10:11

Huib En Annet:

Vanuit een bewolkt Nederland een reactie: mannen, zoals het zich tot nu toe laat aanzien, verloopt jullie reis ( redelijk ) voorspoedig zonder al te veel fratsen! Gelukkig maar. Ik denk niet, dat wij ons op het thuisfront een werkelijk beeld kunnen vormen van de schitterende omgeving want daarvoor moet je zelf staan maar met een hoop fantasie kunnen wij ons een beetje verplaatsen mode door de foto's. Wat zal die muziek een hoop herinneringen naar boven brengen, super. Terug in de tijd! Ter info speciaal voor Bert: de Huchiestocht is perfect verlopen, 574 deelnemers die allemaal vol lof zijn over onze nieuwe locatie. Het was superweer en de parkeerplaats stond helemaal vol. Ook de kantinebeheerders waren enthousiast en de omzet stemde tot tevredenheid. Geen ongelukken en alleen maar lofbetuigingen! Mannen, veel plezier op de volgende etappe en tot spreeks. Groetjes van Huib en Annet

• 14 September 2014 - 12:09

Karel En Sila:

Ja dit is de bakermat van heel wat muziek. Born in Mississippi raised up in Tennessee. John Lee Hooker.
    En de Monkees met de last Train to Clarksville. Dit schiet me gelijk te binnen en natuurlijk alle country en Elvis. Leuk hoor. Veel plezier verder.

Sila en Karel

• 14 September 2014 - 14:20

Hannie Jansen:

He mannen,hier een krabbeltje van mij. Het blijft leuk om de verslagen te lezen en de foto's te zien,wat ik echt heel erg jammer vind ........dat er geen foto bij isj van de ochtend na de beruchte avond stappen. Stonden jullie hoofden zeker niet naar !?!? In elk geval nog een fijne vakantie verder. Groetjes Hannie J.

• 15 September 2014 - 09:39

Tonny:

Weer ontzettend leuk om te lezen. Wat een feest daar in Nashville. Kijk weer uit naar het volgende verhaal.

• 25 September 2017 - 13:44

Gerrit Kazemier:

Leuk, jullie blog! Wij gaan ook naar Nashville - op welke camping stonden jullie ? (Dit ivm shuttlebus)! Groeten en nog veel plezier!

• 29 September 2017 - 10:21

Hans Jansen:

Hallo Gerrit,

De camping heet Nashville North Koa! Vraag v.w.b. het shuttlebusje naar Maggy.

Veel succes en veel plezier!

Groet,

Hans Jansen