New Orléans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Hans,Jan,Bert en Jan - WaarBenJij.nu New Orléans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Hans,Jan,Bert en Jan - WaarBenJij.nu

New Orléans

Door: Jan van Amerongen

Blijf op de hoogte en volg Hans,Jan,Bert en Jan

20 September 2014 | Verenigde Staten, New Orleans

Na alle ongemakken voor Bert de afgelopen dagen , afgereisd naar New Orleans, onze volgende muzikale bestemming. Een 4 uur lange rit via een snelweg dus eentonig voor ons. Maar goed, veilig aangekomen op een zeer mooie camping in River Ridge een voorstadje van New Orléans. Ik kon gelukkig weer beschikken over mijn video camera. Ik had namelijk de moed om op Graceland video opnames te maken, dat schijnbaar niet mocht. Want ik weer meteen door een security officier bij de kraag gevat en moest mijn camera inleveren. Gelukkig kon ik hem later weer ophalen.
We besloten om niet meteen. New Orléans onveilig te maken maar bij te komen op de camping. Het was wel weer ruim boven de 30 graden dus we namen wel een duik in het zwembad.
De volgende dag (donderdag eerst een boottocht gemaakt over. Swamp (moerasgebieden ) van New Orléans . Met als gids captain Nolan, een afstammeling van de Cajun bevolking , een bevolkingsgroep die eerst een Frans Canada leefde ( even googelen ) . Veel alligators gezien , wasberen en enkele schildpadden. Captain Nolan wist veel te vertellen over het gebied . Zeer fraaie natuur. ( bekijk de foto's)
In de avond afgereisd naar Bourbonstreet in New Orléans , waar weer veel te zien was. Veel kroegen met live muziek, en natuurlijk bier en wijn. We hebben weer genoten van allerlei soorten muziek. En verder de dames van licht zeden kunnen weerstaan. Hoewel Bert en JanJ bijna waren bezweken voor shooters (een sterke drank in een klein lang glaasje) die tussen weelderige borsten van lieftallig doch gezette donkere dames werden aangeboden .Jan J had bijna zijn neus erin gestoken maar werd door zijn maten tot de orde geroepen .Natuurlijk ook weer gegeten en deze keer het lokale gerecht Po-boy. Dat is een soort sandwicht met daartussen vlees of vis , frisse groenten en friet. We hebben zitten smullen. Ook veel foto's gemaakt, maar toen Hans een foto wilde nemen van een zeer schaarsgeklede dame werd hij boos toegesproken .
Ondanks de drukke hitte een heerlijke avond gehad en uiteindelijk uitgeblust met de taxi terug naar de camping. Deze keer wist de taxi chauffeur feilloos de weg te vinden
Vandaag weer de hele dag doorgebracht in New Orleans. Allereerst geslenterd over o.a. French Market, een overdekte markt waar allerlei snuisterijen te koop waren.
Ook nog Bourbonstreet bezocht waar we weer genoten van live muziek. Voor sfeerimpressies bekijk de video's en foto's
Daarna nog een tocht over de Mississipi gemaakt met de stoomboot Natchez.
Tenslotte ter afsluiting allemaal nogmaals een Po-Boy genuttigd ( De naam Po-Boy komt van Poor Boy, in de dertiger jaren waren de mensen zo arm dat zij een sandwich aten maar daar tussen alles wat over was in de koelkast. Vandaar de naam Poorboy dat uiteindelijk is verbasterd tot Po-Boy)
Nu zitten we weer uit te rusten op de camping met een biertje en een wijntje , en gaat het morgen richting Orlando, maar daarvoor moeten nog 2x een tussenstop maken.

• 20 September 2014 - 03:37

Henk En Els Van Geijtenbeek:

mooi verslag mannen, we zijn zelf ook op vakantie en hebben sporadisch internet, dus nu 4 verslagen achter elkaar gelezen: veel muziek, veel pret, indrukken en muggen!
    geniet er van samen, groet uit Frankrijk, Henk en Els van Geijtenbeek

• 20 September 2014 - 09:47

Yvonne Seijers:

Veel plezier, stoere krokodillenmannen! Groeten uit Rhenen!

• 20 September 2014 - 10:06

Wim Seijers:

Tjonge, jonge, wat een geheel andere wereld dat New Orleans.
    Van krokodil naar een dames bil.
    Het is maar wat je wil.
    Keuzes genoeg , voor elk wat wils.
    Met of zonder en pils.
    Jullie genieten geweldig hoor.
    Kortom ga zo door.
    Kijk weer uit naar het volgende verslag.
    Dag, dag.

• 20 September 2014 - 16:58

Arend Jansen:

Dus 3 van jullie hebben corrigerend opgetreden toen de 4e man te enthousiast werd over een schaars geklede dame! Wat goed van jullie drieën zeg, wat zijn jullie toch sterk.....De echtgenotes in Nederland kunnen gerust zijn.
    P.S. Hans, wij gaan onverwachts een weekje op vakantie naar de Moezel ( met Teus en Gerrie en Herma) wij kunnen dan niet op 26 september komen, sorry jongen, maar we spreken later af om toch nog gauw langs te komen.
    Veel plezier verder voor jullie vieren......blijf genieten, maar dat lukt jullie wel.!!!!!

• 20 September 2014 - 22:46

Joop De Jong:

Wederom een mooi en sfeervol verslag. Enjoy!
    Groeten
    Joop

• 20 September 2014 - 23:30

Anita:

Wat maken jullie veel mee! Om nooit te vergeten. Ik was zelf een week in Frankrijk met twee vriendinnen, ook heel leik maar weer zo anders dan bij jullie.
    Geniet maar lekker verder.
    Groet van Anita

• 21 September 2014 - 11:58

Bart Van O.:

Heren, het doet me deugd dat u zo geniet. Kunt u mij vertellen hoe het komt dat ik geen geluid bij uw video's hoor? Op zich wel lekker rustig na het lawaai van de voorafgaande reclame. Veel plezier verder in New Orleans en kijk uit voor dat huis dat ze de Rijzende Zon noemen ( Jan de Jong heb ik al eerder gewaarschuwd, deze waarschuwing geldt dus alleen voor de andere drie).

• 22 September 2014 - 14:55

Karel En Sila:

Jullie schrijven over Bourbonstreet. Weten jullie dat er het laatste weekend van september en verder elk weekend in oktober een groot multicultureel feest is:.......ja oktoberfest.
    Ja Jan de lederhose kan toch weer aan hoor. Ook al ben je in Amerika.
    Veel plezier verder.

Karel

• 22 September 2014 - 17:52

Diana:

Het was weer leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. En ik ben blij dat jullie goed op elkaar passen. Geniet nog!!!! Groetjes Diana

Tags: New Orleans