Washington, cultuur snuiven ! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hans,Jan,Bert en Jan - WaarBenJij.nu Washington, cultuur snuiven ! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hans,Jan,Bert en Jan - WaarBenJij.nu

Washington, cultuur snuiven !

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Hans,Jan,Bert en Jan

09 September 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Sorry, vandaag geen spectaculair nieuws. Geen incidenten, lonkende dames of drankgelag. Vandaag stond in het teken van cultuur snuiven. Vroeg opgestaan om op tijd met de shuttlebus weg gebracht te worden naar Washington. Onze chauffeur was een aardige vent, zijn bus hing wel vol met stickers die ons uitnodigden om een "vrijblijvende" tip te doneren. En onze Hans gaf gul, 1 $ voor ons vieren. Om 10.00 uur afgezet bij het Capitool, het regeringsgebouw van de USA. Aansluitend te voet naar het Washington Monument, lijkt op een obelisk. Ontmoetten daar een groep veterans. Geweldig om te zien hoe zij door hun landgenoten handenschuddend bedankt worden voor hun inzet in oorlogstijd (oa WO2, Korea, Vietnam). Vandaar richting Lincoln Statue. Even zonder Jan de J, die de afstand even te veel vond. Jan van A kocht zijn eerste t-shirt. Vervolgens op weg naar het Witte Huis. Onderweg de inwendige mens verzorgd in een typisch Amerikaanse eetschuur, waar de heren een stevig broodje steak gorgonzola nuttigden. Zelf een soepje en een Ceasarsalat, om de gezamenlijke kosten te drukken. Bij het Witte Huis troffen we een stevige bewaking en enkele demonstranten aan. Obama had helaas geen tijd voor ons, had andere bezigheden. Weer op weg naar onze opstapplaats gezocht naar een supermarkt om inkopen te doen voor onze avondmaaltijd, een wijntje en een packet bier. Helaas zonder resultaat, dus dat zou toast met een gebakken ei en aanmaaklimonade worden. Niet bepaalt iets waar wij naar uitkeken. Toch nog een bijzonderheid: Jan van A en Hans hebben in het Capitool aan het eind van onze dagtrip nog de hand geschud met Tom Udall, senator van New Mexico.

• 09 September 2014 - 08:57

Gerrit En Ans:

Om met het laatste te beginnen. Zocht in ieder geval J.v.A. bij Tom soms vrijwilligerswerk? Beetje ver voor woon- werk verkeer. Leuke/mooie foto's, ga zo door. Alleen,.......misschien niet goed gekeken, maar een foto van de camper. Buiten en binnenaanzicht?

• 09 September 2014 - 09:08

Tonny:

Weer heel goed geschreven of ik er zelf bij ben . Jullie hebben al heel wat gezien en dit is nog maar het begin. Genieten maar weer.

• 09 September 2014 - 10:30

Joop De Jong:

Hey Jan (de Jong) en reisgenoten,

Erg leuk om de verhalen te lezen en jullie zo te kunnen volgen. Dank voor het meebeleven op deze manier!
    Veel plezier nog de komende tijd.

Groeten, Joop

• 09 September 2014 - 13:11

Alexandra Giesberts:

Hey Jan en Co.

Nog maar zo kort weg en al zoveel beleefd....om je te bescheuren....jullie geven sowieso de ogen goed de kost....wat van ver komt is altijd anderssssss nietwaar?
    Ja Washington is goed voor zijn veteranen. Mooie foto's vsn dé diverse camera's vermoed ik, waarbij jij Jan vast de Kroon spant met jouw Canon Superieur!

Al in vliegtuigenmuseum geweest midden in stad (W) zeer moeite waard!
    Heerlijk om zo mee te mogen lezen....geniet! Grtz

• 09 September 2014 - 15:32

Bert, Jan Van A En Hans:

Redactionele noot: (nog) geen enkele foto is ingebracht door Jan de Jong. Dit in verband met bescherming van copyright.

• 09 September 2014 - 15:48

Hans,Jan,Bert En Jan :

Aan iedereen,
    Het niet plaatsen van mijn fotoos heeft te maken met het formaat.
    Ik fotografeer in RAW en dat betekent grote bestanden.
    Mijn tablet accepteert die niet helaas.
    Gelukkig zijn de andere jongens prima in staat om dit gemis op te vangen.
    Groetjes,
    JanJ

• 09 September 2014 - 23:56

Diana:

Hallo Bert en vrienden,
    Leuk dat we mee mogen genieten van jullie reis.
    En wat bijzonder dat er niks geks is gebeurd vandaag.
    Dat maken jullie vast nog wel goed

• 10 September 2014 - 18:58

Huib En Annet :

Hallo mannen, misschien hoort deze start wel bij jullie gezien de avonturen van vorig jaar! Wel lachen hier aan het thuisfront! Maar ja, als jullie maar gezond blijven dus neem jullie in acht! Gezien de foto's wordt deze USA trip weer een fantastische ervaring en wij zijn benieuwd naar het reisverslag en zullen jullie op voet blijven volgen. Ter info voor Bert: onze vergunning voor de ATB tocht zijn allemaal ingetrokken hoogstwaarschijnlijk door toedoen van de wielervereniging ede! Dus deze tocht zijn wij kwijt! Details volgen zodra ik nieuws heb. Groetjes van Huib en Annet

• 10 September 2014 - 20:49

Henk Mark:

Hallo Mannen!
    Ben er toch eindelijk in geslaagd om jullie reisverslag te openen, en heb genoten van de serie's foto's.
    Zo te zien weer een hele belevenis. Zal helaas jullie verdere reis een paar weken moeten missen, omdat ik nu zelf een van de gelukkigen ben om met vakantie te gaan.
    ver trek morgenochtend,en maak van deze gelegenheid gebruik om jullie nog een heel fijn verblijf in de U.S.A. te te wensen.
    Nog even voor Bert.
    Al lezende zag ik ook het bericht van Huib, man wat een rot bericht he?,

Okay we zullen wel zien, maar als dit inderdaad definitief is , is dat een geweldige tegenvaller.
    Nu eerst maar genieten, en dat ga ik vanaf morgen ook maar doen.
    Groeten van de woensdag groep, en natuurlijk ook van mij.

Tags: Washington